DebattPotthålen i Halland – symtom på sjukdomMer än en tredjedel av de statliga vägarna är i dåligt eller mycket dåligt skick, det märks inte minst i Halland.
Ledareav Mattias KarlssonHalmstad har 137 miljoner skäl att jublaInfrastruktursatsningar i Halmstad som har betydelse för den nationella säkerheten bör givetvis ha extern finansiering till viss del.
Halmstadav Benjamin TroffRegeringen vill mer än dubblera stödet till flygplatsernaRegeringen vill dubblera bidragen till regionala flygplatser • Flygplatschefen: ”Väldigt positivt”
Ledareav Naod HabtemichaelBostadsministern borde ta intryck av expertisenSvenskarna dras med en hyresmarknadsmodell med anor från andra världskriget.
DebattOm hela Sverige ska leva måste vi satsa på vägarna i HallandRegeringen måste inse att majoriteten av Sverige inte bor i storstäder.
Sportav Carl Fredrik JohanssonVändningen: Loppen kan slippa dyra skyltkostnaderLokala arrangören: ”Första gången på länge som får vi ett positivt besked.”
Halmstadav Karin Bergh”Behöver snabba kommunikationer med Stockholm”Vd:n för Halmstad City Airport efter Brommabesked: ”Arlanda ett sämre alternativ”
Hallandav Emily HellichiusHallands vägar kommer att bli sämre de kommande tio årenTrafikverket: ”Nedbrytningen av väg kommer att accelerera”
DebattBostadsbyggandet i Halland faller – upp till bevis regeringenEndast 16 procent tror att regeringen kommer kunna göra något åt den bostadsbrist som finns i stora delar av landet.
HP-läsarenKatastrofal utveckling av gängkriminella brottPolisen räknar med att det finns omkring 8 000 gängkriminella i Sverige. För två år sedan räknade man med 5 000, skriver Andreas Carlson (KD) och Larry Söder (KD).