Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Riktig journalistik gör skillnad.

Funkade inte. Semestersurfen blev en besvikelse.

Rätt i ARN hjälpte inte laholmare

Laholmaren fick rätt i ARN mot Holidayphone, som säljer utländska telefonkort. Men pengarna tillbaka har han inte fått.

Det var i våras som en man från Laholm anmälde Holidayphone till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN).

Mannen hade betalat företaget 1 017 kronor för att få ett sim-kort. Kortet skulle ge möjlighet att ringa och använda 3 GB mobilsurf under en semester på Gran Canaria.

Men det gick inte att ringa och surfen dog efter att 1 GB använts.

Efter sju dagar av krångel begärde han pengarna tillbaka. När det inte skedde tog han saken till ARN.

ARN fick avgöra ärendet utan att höra Holidayphones syn på saken.

Företaget hörde nämligen aldrig av sig, trots påminnelser.

Laholmaren fick rätt och ARN rekommenderade företaget att återbetala hela köpesumman.

Men vid en uppföljning av saken visar det sig att laholmaren aldrig fick några pengar.

Han skriver till ARN att han utan resultat mejlat Holidayphone om nämndens rekommendation och dessutom skickat ett rekommenderat brev till företagets styrelseordförande.

”Brevet kom i retur”, konstaterar laholmaren.