Toppbetyg för badbesök – men minus för toaletter

Halmstad arena bad har presenterat sin senaste kundundersökning. Högst betyg fick själva besöket på badhuset och lägst betyg fick toaletterna och kaféets utbud.

ANNONS
|

Under fem veckor i höstas svarade totalt 131 besökare på badhusets enkät. Besökarna fick ge betyg enligt skalan 0–5.

Högst betyg, 4,9, delades ut på frågan ”Hur upplever du ditt nuvarande besök på Halmstad arena bad i stort?”

– Jag blir jättetacksam när vi får till oss kundernas upplevelser. Det är trots allt det viktigaste. Det är så vi kan skapa ett ännu bättre bad, säger Izabela Topalovic, enhetschef för Halmstad arena bad.

– Vi måste ha fler liknande undersökningar för att veta vilka som är våra förbättringsområden, tillägger hon.

Höga betyg fick även badhusets öppettider, badpersonalens bemötande och taggarmbanden för entré och skåpslåsning.

ANNONS

Kaféets utbud och toaletterna fick de sämsta betygen i undersökningen, 3,4 poäng av 5 möjliga.

I samband med tidigare HP-artiklar om Halmstad arena bad har läsare kritiserat städningen av toaletterna och att dessa luktar urin. Izabela Topalovic förklarar att städrutinerna är mycket noggranna i omklädningsrummen.

– Vi har städlistor i vårt personalrum och där står i detalj vad som ska utföras och vilken dag. Under våra öppettider så städar vi omklädningsrum, duschrum och toaletter två gånger per timme. Varje måndag förmiddag har vi storstäd och då skurar vi alla väggar, golv och toaletter med högtryckstvätt.

Nästa satsning i badhuset blir en nybarnavdelning som ska börja byggas i maj. Arenabadet har också skärpt sina rutiner mot trakasserier.

ANNONS