Vi sparar data i cookies, genom att
använda våra tjänster godkänner du det.

Högskolan i Halmstad och reklambyrån Oh My har vunnit pris för sin kampanjfilm.
”Vi har sett tydligt ökade ansökningssiffror som ett resultat av vår kampanj”, säger högskolans kommunikationschef Selma Sedelius. Bild: Högskolan i Halmstad/Jari Välitalo

Kampanjfilm för Högskolan i Halmstad vinner pris

”Utmärkt tempo, snygga klipp och genomarbetad scenografi”, så beskrivs Högskolan i Halmstads kampanjfilm som nu prisats i en prestigefylld tävling i reklambranschen.

Det är juryn bakom Publishingpriset som utsett högskolans kampanjfilm till vinnare i kategorin ”filmer som marknadsför företag och verksamheter”. Den 48 sekunder långa reklamfilmen som fått namnet ”En innovativ högskola där olika perspektiv möts” är skapad av reklambyrån Oh My från Halmstad.

”Vi tyckte själva att filmen blev fantastiskt bra och verkligen fångar den känsla som vi vill förmedla av vårt campus och våra duktiga och aktiva studenter”, säger Selma Sedelius, kommunikationschef på Högskolan i Halmstad, i ett pressmeddelande.

Kampanjen ses som lyckad och tros delvis ligga bakom det ökade antalet förstahandssökande till Högskolan i Halmstad. Till nästa års vårtermin har 33 procent fler sökt till högskolan jämfört med för ett år sedan. Inför höstterminen var Högskolan i Halmstad den högskola i landet med störst ökning av antalet sökande.

”Vi har sett tydligt ökade ansökningssiffror som ett resultat av vår kampanj, där filmen är en del, och nu fick vi en annan sorts kvitto på att den verkligen är något utöver det vanliga”, säger Selma Sedelius.

Kampanjfilmen går att se på Högskolan i Halmstads hemsida.

LÄS MER: Söktrycket fortsatt starkt på Högskolan i Halmstad

Fler nyheter om Halmstad hittar du här

Superlokalt – här får du senaste nytt från ditt område

De senaste lokala bostadsköpen hittar du här