Föräldrar ser proverna mest som en rolig present

Föräldrarna ser reklamen som en rolig present och bra navigeringshjälp i djungeln av babyprodukter. Att den delas ut av landstinget ser de inte som något större problem.

ANNONS
|

– Jag tycker att det var ganska trevligt att påsarna låg där när vi kom, men jag har fortfarande inte kollat så noga vad de innehåller. Intresset ligger på en annan plats nu, säger Agneta Jönsson med blicken på sin lilla bebis i knät.

Hennes sambo David Emanuelsson håller med, men tycker samtidigt att det skulle kunna framgå tydligare att det handlar om reklam.

– Att de ligger på sängen kan tolkas som att de är en gåva från landstinget. Jag tror

i och för sig inte att så många föräldrar missförstår det. Ett alternativ skulle kunna vara att de som vill ha väskorna fick gå och hämta ut dem i stället.

ANNONS

Men om alternativet

i stället var att inte få några väskor alls, tycker både Agneta och David att reklamen ska få vara kvar på BB.

Anneli Noréus, avdelningschef på BB i Halmstad, påpekar att föräldrarna själva väljer om de ska ta med sig påsen hem eller inte. Så gott som alla föräldrar vill ha den.

Det har till och med hänt att föräldrar, som legat inne då påsarna var slut, kommit tillbaka i efterhand för att hämta påsen.

I ett rum längre ner på avdelningen ligger Malin Svanberg och Helena Nilsson med varsin bebis i knät. De är rakt igenom positiva till reklamen.

– Det är väl helt okej om de vill lägga in en påse, folk kan väl tänka själva, säger Malin Swanberg.

Helena Nilsson skulle vilja ha ännu mer reklam.

– Det skulle vara jättebra att få blöjor från olika märken, så att man kan prova.

ANNONS