Destination Halmstads sajt slog besöksrekord 2019. Även när det gäller sociala medier kan det kommunala bolaget redovisa positiva siffror.
Destination Halmstads sajt slog besöksrekord 2019. Även när det gäller sociala medier kan det kommunala bolaget redovisa positiva siffror.

Destination Halmstads sajt slog besöksrekord

Allt fler surfar in till Destination Halmstad. Under 2019 lanserade det kommunala bolaget en ny sajt och slog samtidigt besöksrekord.

ANNONS
|

Fjolåret kan summeras till 200 917 unika besökare på destinationhalmstad.se, skriver bolaget i ett pressmeddelande.

Förutom rekord innebär siffran en ökning med över 15 procent jämfört med mängden unika besökare år 2018, då antalet var 174 229.

"Det som är särskilt intressant med den jämförande besöksstatistiken är att 2018 faktiskt redan då var ett toppår. Halmstad var värdar för ett världsevenemang - Bordtennis-VM och det gav givetvis en rejäl skjuts på siffrorna. Därför känns extra roligt att vi ändå lyckats toppa det med en ökning på över 15 procent," kommenterar Marcus Andreasson, marknadschef på Destination Halmstad, i pressmeddelandet.

ANNONS

Bolaget beskriver att man jobbat aktivt för att vässa sig digitalt 2019. Under året lanserade man fem olika webbplatser: huvudsajten destinationhalmstad.se, destinationhalmstad.se/bolaget, halmstadcvb.se (Halmstad convention bureau), hylteslingan.se samt halmstadsteater.se.

Den sistnämnda är inte medräknad i det totala antalet unika besökare som nämns ovan.

ANNONS