Vi sparar data i cookies, genom att
använda våra tjänster godkänner du det.

1/2

Resenärer köpte flera biljetter efter tekniskt fel på appen

Hallandstrafikens app drabbades av ett tekniskt fel under onsdagsmorgonen, vilket ledde till att ett antal kunder köpte flera biljetter av misstag.

Ett flertal kunder som ville köpa biljetter i Hallandstrafikens app under onsdagsmorgonen möttes av ett felmeddelande, vilket P4 Halland var först att rapportera om. De fick då göra nya försök att köpa biljetter, helt ovetande om att deras första köp redan hade gått igenom.

– Det förekom lite olika felmeddelanden som gjorde att man inte uppfattade att man hade köpt och fått sin biljett, varpå man köpte en till eller till och med flera biljetter till som några gjorde, säger Peter Gyllander, press- och informationschef på Hallandstrafiken.

Störningen pågick i ungefär en timme och alla system var uppe igen klockan 08.34. Det är än så länge oklart hur många kunder som hann drabbas.

– Det kan vi tyvärr inte se ännu. Vi vet att kunder är drabbade, men det ska inte handla om någon större mängd under den relativt korta tid som vi hade problem, säger Peter Gyllander.

Kunder som drabbades av felet är välkomna att höra av sig till Hallandstrafiken för att få tillbaka sina pengar.

Fler nyheter om Halland hittar du här

Superlokalt – här får du senaste nytt från ditt område

De senaste lokala bostadsköpen hittar du här