Vi sparar data i cookies, genom att
använda våra tjänster godkänner du det.

Yasmine Möllerström Henstam, kommunikationschef på Hallandstrafiken, bekräftar att många resenärer har synpunkter på att biljetten automatiskt aktiveras, men betonar att det är ett litet antal i förhållande till hur många köp som görs i appen. Under 2022 reklamerade 1 097 resenärer sin resa med hänvisning till att de missat att bocka ur rutan. Bild: Roger Larsson och Hallandstrafiken
Yasmine Möllerström Henstam, kommunikationschef på Hallandstrafiken, bekräftar att många resenärer har synpunkter på att biljetten automatiskt aktiveras, men betonar att det är ett litet antal i förhållande till hur många köp som görs i appen. Under 2022 reklamerade 1 097 resenärer sin resa med hänvisning till att de missat att bocka ur rutan. Bild: Roger Larsson och Hallandstrafiken

Hallandstrafikens app anmäld till ARN

Bara under förra året försökte 1 100 resenärer reklamera sitt biljettköp i Hallandstrafikens app med hänvisning till att biljetten börjat gälla direkt, utan att de velat det. Den förinställda funktionen har nu också fått en resenär att vända sig till Allmänna reklamationsnämnden.
”Appen är extremt missvisande. De är själva medvetna om detta, men rättar inte till det”, menar kvinnan.