Vi sparar data i cookies, genom att
använda våra tjänster godkänner du det.

Geoffrey Rush. Arkivbild.

Geoffrey Rush stämmer tidning

Geoffrey Rush stämmer den australiska tidningen Daily Telegraph. Enligt skådespelaren har tidningen publicerat falska uppgifter som orsakat "oåterkallelig skada" på hans rykte, skriver BBC.

- Det är en åtgärd jag tar till för att gottgöra den skymf, de insinuationer och de överdrifter de har skapat kring min ställning i underhållningsindustrin, säger Rush på en presskonferens.

Bakgrunden är anklagelser om "olämpligt beteende" som riktats mot den australiske Oscarsvinnaren. Sydneys Teaterkompani har larmat om klagomål kring Rush beteende när han arbetade för teatern under en period. Rush nekar till att ha gjort något fel, men har ändå valt att lämna posten som ordförande för Australiens film- och tv-akademi (AACTA) efter anklagelserna.

Daily Telegraphs står för sina publiceringar och säger att man tänker fortsätta försvara dem i domstol.