Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Riktig journalistik gör skillnad.

Sigge Eklund och Alex Schulman granskas av Konsumentverket efter att ha gjort reklam för ett nätcasinoföretag i sin podcast. Arkivbild.

Alex och Sigge granskas för spelreklam

Konsumentverket kritiserar podcastduon Alex Schulman och Sigge Eklund för att göra reklam för och överdriva vinstchanserna på "ett osakligt och obalanserat sätt" när det gäller ett nätkasino, skriver Dagens Nyheter.

KO fick in en anmälan om att Alex Schulman och Sigge Eklund gör olaglig reklam för ett nätkasino i sin podcast "Alex och Sigge", I avsnitt 349 satsar Alex Schulman pengar och vinner på en spelsajt med nätkasino, vilket får Sigge Eklund att utbrista att det går att leva på att spela på sajten.

Perfect Day Media som ger ut podden har det formella ansvaret och KO vill ha ett yttrande från bolaget senast den 12 mars.

Det är inte första gången Alex Schulman och Sigge Eklund anmäls till Konsumentverket. 2014 kritiserades de för att ha lagt ut bilder på sitt vinmärke på Instagram och uppmanat till alkoholkonsumtion.