Vi sparar data i cookies, genom att
använda våra tjänster godkänner du det.

Maria Biesterfeldt menar att namnbytet markerar en ny fas i nätverkets utveckling. Bild: Karin Wesslén
Maria Biesterfeldt menar att namnbytet markerar en ny fas i nätverkets utveckling. Bild: Karin Wesslén

Real Agency Group blir People People People

Real Agency Group, där bland annat Halmstadbördiga Maria Biesterfeldt och Christian Albinsson ingår, byter namn. Numera heter reklambyrånätverket People People People.

Det var i september förra året som 17 grundare och chefer förvärvade Real Agency Group av Bonniers .

– Vi har länge velat göra en nystart och då inte minst när det gäller vårt namn. Till slut fastnade vi för People People People. Namnet är lätt att komma ihåg och dessutom speglar det vad som är viktigast i vår bransch, nämligen relationen mellan människor, säger Maria Biesterfeldt, delägare i People People People och byråchef för Spoon Agency i Stockholm.

Förutom Spoon Agency innefattar byrågruppen bland annat Oh My (med kontor i Halmstad), KIT och Trickle.

”Väldigt mycket att göra”

Under 2019 omsatte Real Agency Group 361 miljoner kronor med ett rörelseresultat på 20 miljoner kronor.

– Eftersom Spoon jobbar med många stora industribolag fick verksamheten sig en törn under inledningen av coronapandemin. Under hösten har dock allt vänt igen. Det känns som att allt fler företag väljer att satsa offensivt för att kunna behålla sina kunder trots att coronakrisen är långt ifrån över. Både vi och de andra bolagen i nätverket har väldigt mycket att göra just nu, säger hon.

Och Maria Biesterfeldt ser bara fördelar med att bolagen numera äger nätverket tillsammans.

– Vi får en tydligare insyn i varandras bolag och vet vilka styrkor som finns i nätverket. På så sätt är vi en starkare enhet i dag jämfört med när vi var under Bonniers vingar.

Fler lokala näringslivsnyheter hittar du här

De senaste lokala bostadsköpen hittar du här