Hon släpper egen kollektion för kvinnor i alla åldrar

Efter att ha drivit inredningsbutiken Drömmar inne & ute i 13 år går Annika Palmgren ett steg vidare och lanserar en egen klädkollektion 2 april.
– Det är verkligen ytterligare en dröm som går i uppfyllelse, säger hon.

ANNONS
LocationLaholm||

Förväntningarna ligger i luften när HP besöker inredningsbutiken på Rombergs väg i Mellby.

– Det här känns såklart riktigt stort. Tänk att jag får lansera en helt egen klädkollektion, säger Annika Palmgren.

"Lycklig by Annika"

Allt började med att Annika Palmgren började sälja kläder i sin butik.

– Jag har alltid haft ett stort modeintresse och har därför handplockat intressanta plagg från olika producenter. Efter ett tag kände att det skulle vara kul att testa att designa egna kläder och det var så som idén bakom mitt klädmärke "Lycklig by Annika" föddes.

Genom en god vän fick Annika Palmgren kontakt med en skräddare i Sydafrika.

ANNONS

– Till min stora glädje ville skräddaren samarbeta med mig och av en ren händelse hade jag och min man tidigare bokat en resa till Kapstaden. Då var det läge att slå två flugor i en smäll och jag passade på att träffa skräddaren på plats. Jag presenterade min idé och sedan började skräddaren sy upp min kollektion.

"Passar kvinnor i alla åldrar"

På söndag lanserar Annika Palmgren sin kollektion i inredningsbutiken.

Kollektionen består av tre olika typer av klänningar – en omlottklänning, en klänning för både vardag och fest samt en kimono.

– Det är klänningar som passar kvinnor i alla åldrar.

Den första leveransen från Sydafrika kom häromdagen.

– Inledningsvis kommer jag att ha ett 70-tal plagg i butiken. Går försäljningen bra så kommer jag fortsätta att beställa hem. Det långsiktiga målet är att jag ska nå ut bredare med min kollektion och kanske till och med få andra butiker att sälja mina kläder.

Och den kommande kollektion har, enligt Annika Palmgren, redan fått stor uppmärksamhet i sociala medier.

– Många har hört av sig och det känns ju jättekul. För en inredningsbutik på landet är sociala medier den bästa marknadsföringskanalen, säger hon.

LÄS MER:Klädbutiken finns kvar 145 år efter starten: ”Riktigt häftigt”

LÄS MER:Annika förverkligar drömmar inne och ute

ANNONS