Vi sparar data i cookies, genom att
använda våra tjänster godkänner du det.

Hallarna vill underlätta för både kunder och butiker under julhandeln.
Hallarna vill underlätta för både kunder och butiker under julhandeln.

Hallarna möter julhandeln med ny shoppingtjänst

Hallarna lanserar en ny shoppingtjänst. Personer som tillhör en riskgrupp eller som inte har möjlighet att besöka gallerian ska få hjälp med sina inköp och få sina varor levererade till parkeringen.

– Vi känner att vi vill göra vad vi kan för att stötta både butiker och kunder i dessa tuffa tider, säger Sophia de Wall Liebech, marknadskoordinator på Hallarna.

Från och med den 3 december kommer kunderna kunna beställa och hämta sina varor under samma dag via Hallarnas shoppingservice.

– Kunden ringer, sms:ar eller facetajmar för att beställa en eller flera varor från någon av butikerna. Personalen kollar sedan att produkterna finns tillgängliga. Därefter swishar kunden beloppet och hämtar sina varor vid vår pick-up-point utanför gallerian. All information hur man går tillväga för att beställa och betala finns på vår hemsida, säger hon.

Enligt Sophia de Wall Liebech har kunder framfört önskemål om att Hallarna ska införa denna tjänst.

– Liknande tjänster har testats på andra ställen med stor framgång. Det här är ett smidigt och säkert sätt att julhandla i coronatider.

LÄS MER: Black Friday blev tuff för de fysiska butikerna

LÄS MER: Så hanterar handeln Black Friday under corona

Fler lokala näringslivsnyheter hittar du här

De senaste lokala bostadsköpen hittar du här