Patrik Levin, Gekås nya vd.
Patrik Levin, Gekås nya vd. Bild: Gekås Ullared

Han tar över Gekås av Boris Lennerhov

Efter 20 framgångsrika år lämnar Gekås vd Boris Lennerhov över stafettpinnen till Patrik Levin, som tänker göra saker på sitt sätt.
– Ett verkligt spännande uppdrag, säger han.

ANNONS
|

Gekås Ullareds nya vd Patrik Levin startar nya jobbet i något av en uppförsbacke mitt under coronapandemi och uppmaningar till allmänheten att inte besöka köpcenter.

– Det är ju en tuff tid att starta. Just nu handlar det om att fortsätta det arbete som är under pandemisituationen, och jobba utifrån alla riktlinjer och se till att vi kan fortsätta att vara ett tryggt ställe att handla på. Jag skulle säga att just nu tappar vi ungefär 50 procent besökare, säger Patrik Levin.

LÄS MER:Ny vd på Gekås

Livet efter pandemin

Men det kommer ett liv efter coronapandemin och hans plan är att fortsätta att utveckla Gekås som den destination som den är i dag.

ANNONS

– Gekås Ullared är ju unikt. Det finns bara ett enda ställe i hela Skandinavien som är som detta och det har en enorm potential. Jag tänker inte göra några större ingrepp i vad som är på gång. Vi håller på och bygger ut och bygga nytt hotell och förnyar och förbättrar. Och det tänker jag att fortsätta med på ett bra sätt, säger han.

Patrik Levin startade nya jobbet i måndags, och har en gedigen erfarenhet från detaljhandelsbranschen. Han kommer närmast från Coop Vardagshandel AB.

Boris Lennerhov hade en ganska framträdande roll - inte minst i TV 5 dokusåpa.

Hur tänker du att matcha det?

– Det har inte spelats in några avsnitt i år. Men vi får se hur situationen utvecklar sig. Men om det spelas in en tv-serie är det klart att jag ska ha någon roll i det. Men jag är jag, och Boris är Boris – och jag får göra det på mitt sätt, säger Patrik Levin.

– Jag har ingen ambition att matcha Boris, utan att göra saker och ting på mitt eget sätt.

LÄS MER:Gekås vd Boris Lennerhov vinner pris

Men helt klart är att Gekås besökare kommer att få möta en ny vd som marscherar runt mycket på golvet.

ANNONS

– Absolut, Helt klart. Det går inte att driva en dagligvaruhandel utan att förstå hur verksamheten fungerar, säger Patrik Levin.

Gekås Ullared

Gekås Ullared hade under 2019 4,9 miljoner besökare som tillsammans shoppade för 5,6 miljarder kronor

ANNONS