Fråga oss vad som helst! Telebolag med kundservice i fokus

Det är inte alltid självklart att du når ditt telebolag med ett telefonsamtal. Ofta finns inte ens ett nummer. Men behovet finns, menar MyBeat som svarar snabbt. Äldre ringer, men också yngre, som vill prata med någon och exempelvis veta hur man startar BankID, sätta upp autogiro eller liknande.

|

–När vi undersökte marknaden så insåg vi att det här efterfrågades, säger Fredrik Horn-Berlin, VD för MyBeat. Både äldre och yngre vill kunna ringa och få hjälp snabbt. Det gäller även de som vill mejla eller nå oss på sociala kanaler. Många problem eller funderingar kan lösas snabbt i ett samtal. Det kan gälla justeringar av abonnemang, diskussioner om vilken surfnivå som passar, något tekniskt eller fakturafrågor till exempel.

–Vi bestämde oss för att automatisera det som går, för att göra det effektivt och enkelt. Men kontakten mellan människor vill vi lyfta fram. Vi tar oss tid.

Fredrik Horn-Berlin, VD MyBeat
Fredrik Horn-Berlin, VD MyBeat

Digitaliseringen fortsätter och om du vill kan du sköta det mesta i ditt liv genom mobiltelefonen. Bankärenden, kontakter med vänner och bekanta, fritidsintressen eller TV-tittning. Samtidigt vill alla självklart känna sig trygga med inloggning, säkerhet och personlig integritet. Kan man vara säker på att det fungerar? Många känner att det finns en tröskel som är motig att ta sig över. Var ska man börja? Vad är viktigt för just mig?

–I princip kan du fråga oss vad som helst, som har koppling till mobiltelefonen, säger Fredrik Horn-Berlin. Medelåldern på personalen i vår kundtjänst är 42 år, de har livserfarenhet och är kunniga inom ett brett fält. Alla har varit med sedan starten 2018 och stöttar både den som precis skaffat sin första mobiltelefon likaväl som den som aldrig använt något annat. En annan viktig princip, förutom att svara snabbt och hjälpa till, är att vi inte har någon uppsökande försäljning. Du kommer aldrig att bli uppringd av någon som vill sälja våra abonnemang, avlutar han.

Maria Coulis, kontorschef MyBeat
Maria Coulis, kontorschef MyBeat

Nyligen blev det möjligt att koppla över det fasta telefonnumret till mobilen. I takt med att den fasta telefonin monteras ner och kopparnätet försvinner är det en efterlängtad och uppskattad lösning. Den innebär att alla som använt numret till din fasta telefon kan fortsätta göra det, förklarar Fredrik. Du behåller riktnummer och telefonnummer. Du svarar i din mobil och behöver inte ha abonnemanget via kopparnätet. Det spar våra kunder onödiga utgifter, och det är bra.