Vi sparar data i cookies, genom att
använda våra tjänster godkänner du det.

Stefan Lindblad är franchisetagare på Electrolux Home i Halmstad och Helsingborg. Tillsammans med Emil Henberg, medierådgivare på Mediehuset Hallandsposten, lägger han upp en marknadsföringsplan för ett halvår i taget. ”Det är jättebra att ha en dialog hela vägen och kunna utvärdera vad som fungerar för oss”, säger han.
Stefan Lindblad är franchisetagare på Electrolux Home i Halmstad och Helsingborg. Tillsammans med Emil Henberg, medierådgivare på Mediehuset Hallandsposten, lägger han upp en marknadsföringsplan för ett halvår i taget. ”Det är jättebra att ha en dialog hela vägen och kunna utvärdera vad som fungerar för oss”, säger han.

”För att nå ut måste vi synas där kunderna är”

Att nå igenom reklambruset med sitt budskap är en utmaning, speciellt för små företag. Electrolux Home i Halmstad har tillsammans med Mediehuset Hallandsposten tagit fram en helårsstrategi för sin marknadsföring – en satsning som gett tydligt resultat.

– Vi märker att fler kunder hittar till butiken, inte bara för att köpa nytt kök, utan också för att titta på vitvaror eller en ny dammsugare, berättar Stefan Lindblad, som driver Electrolux Home i Halmstad.

Butiken, som har funnits på Stenalyckans handelsområde i drygt tio år, har fokus på kök och vitvaror, men erbjuder också en cookshop med allt ifrån husgeråd till brödrostar.

Printannonser i Hallandsposten är i kombination med ibladade utskick en viktig del av företagets marknadsföring.

– Vi annonserar både i papperstidningen och digitalt. Jag upplever att annonsering i tryckt media har fått ett uppsving, säger Stefan.

– För att nå ut måste vi synas där kunderna är, så print är absolut en viktig del av vår marknadsföring framöver, fortsätter han.

Electrolux Home på Stenalyckan har fokus på kök och vitvaror, men här finns även en cookshop med hushållsmaskiner och husgeråd – allt som behövs för husets viktigaste rum.
Electrolux Home på Stenalyckan har fokus på kök och vitvaror, men här finns även en cookshop med hushållsmaskiner och husgeråd – allt som behövs för husets viktigaste rum.

För att få till rätt mediemix bestämde Stefan sig för att utöka samarbetet med Mediehuset Hallandsposten och göra en helhjärtad årssatsning i stället för att boka en annons då och då.

– Marknadsföringen har blivit mer komplex och som liten företagare behöver du hjälp om du ska nå igenom med ditt budskap. Det är mycket bättre att ha en dialog hela vägen och kunna utöka affären tillsammans. I och med att vi ser resultat, så är jag beredd att satsa mer och testar gärna nya saker, säger Stefan.

Att kunna mäta effekten av kampanjerna är viktigt för att ta nästa steg.

– Det hjälper Hallandsposten till med, vi utvärderar kontinuerligt vad som fungerar för oss och vad som kan vara värt att prova på. Jag vill fortsätta på den inslagna vägen och även utveckla vår digitala närvaro, avslutar Stefan Lindblad.