Genom att synas i sociala medier har Severins Möbler kunnat nå ut till sin målgrupp i ett större geografiskt område.
– Varje helg kommer nya kunder nerifrån Skåne som har sett oss på Facebook eller Instagram. Det är ett kvitto på att det fungerar, berättar Johan Bilén.
Kontinuerliga analyser som grund
Lokala experter från Mediehuset Hallandsposten har hjälpt Severins Möbler att ta fram en strategi och planera sin digitala marknadsföring.
– Vi följer hela tiden upp och analyserar data för att kunna göra kommande annonser ännu bättre, förklarar Johanna Liljedahl, digital strateg.
"Vi når nio av tio i vårt utgivningsområde när vi mixar print och digitalt. Det ger en räckvidd som är svår att slå."
Martin Möllborn, försäljningschef på Hallandsposten.
– Upplägget passar oss bra. Vi har inte så mycket tid för marknadsföring och har därför lagt allt på Mediehuset Hallandsposten. Vi väljer vad vi vill ha i annonserna, så förpackar de det snyggt. Vi är trygga med det samarbetet, säger Johan Bilén.
Viktigt att finnas nära kunderna
Kombinationen av marknadsföring i de digitala kanalerna och printannonser i Hallandsposten, Sommarhalland, Hus&Hem och andra månadsmagasin gör att Severins Möbler når ut både till sina nuvarande kunder och nya.
Läs mer om vad Mediehuset Hallandsposten kan erbjuda här
– Vi når nio av tio i vårt utgivningsområde när vi mixar print och digitalt. Det ger en räckvidd som är svår att slå, säger Martin Möllborn, försäljningschef på Hallandsposten.

Han betonar vikten av att finnas lokalt, nära kunderna.
– Våra medierådgivare och digitala strateger har fem minuter ut till kunderna. De har lokalkännedomen och är experter på att få ut ditt budskap i rätt kanaler och till rätt målgrupp. Mediehuset Hallandsposten hjälper till med allt ifrån Google ads och kampanjer i sociala medier till att producera hemsidor, e-handelslösningar och rörligt material – och ingen kund är för liten.
– Vi hjälper både stora och små företag att få till en bra marknadsföring utifrån deras möjligheter och deras budget.