Halmstad flygplats får bidrag från oss skattebetalare för reguljärflyget och det tycker jag är helt ok då dessa bolag har miljöpolicy och ett regelverk att följa. När det gäller de andra aktörerna med enmotoriga miljömonster (buller och föroreningar) flygplan av äldre modell är jag mycket frågande, skriver ”Nagel i ögat”.
Halmstad flygplats får bidrag från oss skattebetalare för reguljärflyget och det tycker jag är helt ok då dessa bolag har miljöpolicy och ett regelverk att följa. När det gäller de andra aktörerna med enmotoriga miljömonster (buller och föroreningar) flygplan av äldre modell är jag mycket frågande, skriver ”Nagel i ögat”.

Små miljömonster – hur mycket betalar de för start och landning?

Dessa små miljömonster har kanske upp till 40 starter en helg och spyr ut avgaser och för oväsen utan respekt för oss andra.

Det här är en insändare. Det är skribenten som står för åsikterna som förs fram i insändaren.

ANNONS
|

Halmstads flygplats får bidrag från oss skattebetalare för reguljärflyget och det tycker jag är helt ok då dessa bolag har miljöpolicy och ett regelverk att följa.

När det gäller de andra aktörerna med enmotoriga miljömonster (buller och föroreningar) flygplan av äldre modell och vissa upp till 40 år gamla är jag mycket frågande. Dessa små miljömonster har kanske upp till 40 starter en helg och spyr ut avgaser och för oväsen utan respekt för oss andra. Hur är de med och betalar för sin miljöpåverkan? Hur mycket betalar de för varje start och landning? Är de subventionerade av oss skattebetalare för sin miljövidriga verksamhet?

ANNONS

Den helg som varit 16–17/9 har det varit ett surrande oväsen från dessa plan från morgon till kväll! Låt de som stör och fördärva betala sin del av driften innan ni i ledningen av Halmstads flygplats skriker efter mer pengar!

Nagel i ögat

ANNONS