Väntetiden blev lång när skribenten skulle uträtta sitt bankärende.
Väntetiden blev lång när skribenten skulle uträtta sitt bankärende. Bild: Kent Hallgren

Måste man ta ledigt från jobbet för att hinna med sitt bankärende?

Inser att om jag skulle behöva uträtta ett ärende som jag inte kan göra via internet måste jag ta del eller en hel dag ledigt från jobbet. Lunchrasten skulle aldrig räcka till.

Det här är en insändare. Det är skribenten som står för åsikterna som förs fram i insändaren.

ANNONS
|

Besökte under första dagen på min semester Swedbanks kontor på Storgatan i Halmstad måndagen den 13 juni tillsammans med min dotter som behövde en ny bankdosa.

Vi anlände cirka klockan 10:40, kön ringlade sig nästan till ytterdörren mot Storgatan. Tog cirka 15 minuter att komma fram till disken, förklara vårt ärende för en värd som sedan gav oss en kölapp med nr 231. På displayen för kön visades att det just då betjänades nr 211.

Väntrummet var fullt.

Under väntetiden hann en barnfamilj köpa mat på McDonalds så att barnen skulle klara av väntetiden, för oss andra var det bara att gilla matdoften.

ANNONS

Klockan 12:20 är det äntligen vår tur, dotter fyller i en del papper, får en ny dosa och vi kan lämna bankkontoret klockan 12:35. Väntrummet var lika fullt hela tiden som när vi kom.

Banken har öppet 10–13 alla vardagar förutom torsdag då det ska vara 13–18. Inser att om jag skulle behöva uträtta ett ärende som jag inte kan göra via internet måste jag ta del eller en hel dag ledigt från jobbet. Lunchrasten skulle aldrig räcka till.

Ska det verkligen vara så och anser Swedbank att de kan kalla detta för en bra kundservice? Tror inte det!

Miriam Morell

Svar direkt:

Tack för dina synpunkter, vi sätter värde på att höra våra kunders åsikter, det hjälper oss att bli bättre.

I dag sköter de allra flesta sina vardagsaffärer via telefon eller internet. Personalen på kontoret i Halmstad finns där för att ge våra kunder rådgivning på deras villkor, stötta dem i att ta hållbara beslut och förenkla det som är svårt. Vi erbjuder bokad tid för rådgivning och service även utanför våra öppettider.

Jag beklagar att du inte är nöjd med ditt senaste besök hos oss i Halmstad. Våra kunder är grunden för vår framgång och vi finns där för våra kunder genom hela deras liv. Jag hoppas att vi även får lov att finnas där för dig framöver.

ANNONS

Cecilia Sjögren, kontorschef Swedbank i Halmstad

ANNONS