Insändarskribenten är kritisk mot HFAB.
Insändarskribenten är kritisk mot HFAB. Bild: Roger Larsson

Nyinflyttad: Aldrig i mitt liv varit med om sämre standard och service

Som att jämföra natt och dag.

Det här är en insändare. Det är skribenten som står för åsikterna som förs fram i insändaren.

ANNONS
|

Flyttade till Halmstad från Uppsala för fem veckor sedan, fick en lägenhet på Nissabogatan, HFAB. När jag flyttade in var lägenheten trasig. Trasig toalettstol som ej går att använda, fick till svar av en trött kundvärd att använda hink att spola med.

Lådor i köket som ej går att stänga för att bänkskivorna är sneda, kranen i toaletten spolar endast kallvatten och duschkranen gick knappt att öppna och stänga. Då bytte man duschslangen, och efter det fortsatte blandaren att kärva och hängde sig och stod och rann, efter ett tag kom de och bytte blandare men satte den upp och ner så antingen blev det jättevarmt eller jättekallt, så man fick hoppa in i duschen och snabbt ur den igen. Efter tre dagar kom de och ändrade blandaren.

ANNONS

Lamporna i fläkten lyser ej heller, korgen i diskmaskinen lossnade också och hjulet till korgen ramlade ner. Lägenheten var full av damm och på grund av det fick jag 500 kronor i avdrag på hyran.

Jag har aldrig i mitt liv varit med om sämre standard och service på ett hyresbolag, vart går skattepengarna? Uppsalahem i jämförelse med HFAB är som att jämföra natt och dag, inkompetenta servicetekniker och en otrolig dålig organisation hos HFAB . När de bytte blandare gick teknikerna även in med skorna i duschen och smutsade ner hela badrumsgolvet som jag själv fick rengöra.

Fredrik

ANNONS