Vi sparar data i cookies, genom att
använda våra tjänster godkänner du det.

En insändare kring otydlig information till hyresgäster får medhåll av skribenten. Bild: Christine Olsson/TT
En insändare kring otydlig information till hyresgäster får medhåll av skribenten. Bild: Christine Olsson/TT

Mer närvaro och tydlighet behövs

Jag håller fullständigt med signaturen ”Tydlighet är grunden för effektivt lärande” som klagade på HFAB:s otydliga information till sina hyresgäster.

Det här är en insändare. Det är skribenten som står för åsikterna som förs fram i insändaren. Här kan du läsa fler insändare.

Replik. Apropå insändaren ”Varför skriver man inte: ”I tvättstugan gäller dessa regler”?”, 29/3.

Jag håller fullständigt med signaturen ”Tydlighet är grunden för effektivt lärande” som klagade på HFAB:s otydliga information till sina hyresgäster. De verkar okunniga om hur de ska kommunicera med hyresgästerna – både de skötsamma och de som bär sig illa åt. Och ja, HFAB verkar inte gilla att man klagar. Jag har själv fått höra att om man inte trivs kan man ju flytta.

Dessutom verkar HFAB vara organiserat så att det finns ingen personal ute på fältet dagligen som kan upptäcka och åtgärda olika problem som uppstått. Husvärdarna gör typ en inspektionsrunda var tredje månad i sina arbetsområden efter vad jag hört. I de lugna bostadsområdena kan det kanske vara lagom. Men inte i de utsatta områdena. Där krävs mer närvaro och tydlighet från HFAB.

Hyresgäst som klagat