Konkurrenterna kan inte kopiera Halmstads historia

Affärsverksamheten i Halmstads city är i kris. När jag har en produkt som jag vill sälja så är det fyra frågor jag inledningsvis ställer mig:

ANNONS
|

1.Vilken eller vilka fördelar har konkurrenten?

2.Kan min produkt skaffa sig dessa?

3.Vilken eller vilka fördelar har min produkt?

4.Kan konkurrenten skaffa sig dessa?

Om jag var ansvarig för Halmstads cityutveckling så skulle jag börja min analys utifrån dessa fyra frågeställningar. Det är då lätt att se att konkurrenternas stora fördel är att de erbjuder gratis parkering. Detta borde Halmstads city kunna ordna på något sätt.

När det gäller Halmstads citys fördel så är det Halmstads historia, vilken började och blomstrade just där Halmstad citys affärsliv idag försöker överleva. Den stora fördelen med denna fördel är att konkurrenterna inte kan kopiera Halmstads historia. Alltså bör Halmstads city fokusera på att använda sig av denna fördel i sin marknadsföring. Hur detta ska gå till kan givetvis diskuteras. Jag ställer gärna upp med mina tankar.

ANNONS

Lasse Blomdahl

ANNONS