Vi sparar data i cookies, genom att
använda våra tjänster godkänner du det.

 Bild: Johan Nilsson/TT
Bild: Johan Nilsson/TT

Kapacitetsproblem hade kunnat undvikas

Följande är mina reflektioner angående det undermåliga upplägget och konceptet:

Det här är en insändare. Det är skribenten som står för åsikterna som förs fram i insändaren. Här kan du läsa fler insändare.

1. Jag förstår att vid överbelastning havererar varje system, därför ingen kritik för sidans kapacitet.

2. När man ändå kom in i bokningssidan och valde länets del, var valet på vilket ställe man önskade att vaccinera sig. Här kunde man komma till en vårdcentral, där det, efter man fick klicka fram sig vecka för vecka, visade sig hade inga tider kvar. Dessa vaccinationsställen skulle ha märkts för inte vara bokningsbara när de var fullbelagda.

3. Varför fick man inte förslag på första bokningsbara tid för valt vaccinationsställe, i stället för att klicka sig fram vecka för vecka och dessutom med alla avbrott som skedde?

4. Och till sist men inte minst, en mycket irriterande detalj; hade man ändå klarat av att boka en tid och skulle äntligen skicka bekräftelsen, blev det error/fel många, många gånger och man fick börja om från början.

5. Jag tror att mycket av kapacitetsproblemen hade kunnat undvikas genom mer genomtänkt upplägg och koncept av bokningssidan. Egentligen saknades väl ingen tid för förberedelserna.

Gerald Weidemann

LÄS MER: Regionen planerar om inför nästa bokningstillfälle

LÄS MER: Katastrof med bokningen av tider för vaccin mot covid-19

LÄS MER: Kaosartat när 70-plussare fick boka vaccination