Vi sparar data i cookies, genom att
använda våra tjänster godkänner du det.

Ranagård. Bild: Jari Välitalo
Ranagård. Bild: Jari Välitalo

Hur ska vi hantera ännu fler bilar i dessa områden?

Att vi blir fler invånare i Halmstad innebär såklart att vi behöver fler bostäder. Att det då måste byggas åt olika håll är också förståeligt.

Det här är en insändare. Det är skribenten som står för åsikterna som förs fram i insändaren. Här kan du läsa fler insändare.

Ranagård med sina 550 bostäder är nästa område som står klart inom ett par år. Jag vet att politikerna vill att vi ska åka kollektivt eller cykla men verkligheten ser inte ut så, de som har råd att bygga hus har också råd att köra bil. Det kommer bli en mycket större belastning på vägnätet ju fler bostäder vi bygger och då måste vi anpassa vägarna därefter.

Redan nu är det med långa köer på Tylösandsvägen in mot stan och tittar vi på hur köerna ser ut från Flygstaden ut mot Bäckagård så är det kaos vissa tider. Hur ska vi hantera ännu fler bilar i dessa områden undrar jag?

För det kan väl inte vara en nyhet för våra politiker att ju fler bostäder ju mer trafik blir det? När jag läste i HP om att det planeras 1700 bostäder i Eketångaskogen blir jag inte bara förvånad utan även uppgiven. Det måste finnas bättre ställen att utvidga Halmstad på, både för miljöns skull och för hur möjligheterna med infrastrukturen ser ut.

Danne

LÄS MER: Kommunen säljer mark
på Ranagård för 188 miljoner

LÄS MER: Halmstads översiktsplan väcker engagemang

LÄS MER: Rädda Eketångaskogen - området behövs för avkoppling