Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Riktig journalistik gör skillnad.

Debatten om cityhandeln har varit alldeles för onyanserad

Vi är alla olika individer, och vi kan uppfatta situationer olika.

Det här är en insändare. Det är skribenten som står för åsikterna som förs fram i insändaren. 

Replik. Svar till ”52-årig tant”, 14/3.

I mina ögon så är det inte service att fråga mig om jag behöver hjälp, innan entrédörren hunnit stängas bakom mig, utan det är att vara påflugen. När jag sedan har tagit mig förbi ”första hindret” så hinner jag knappt börja titta på kläder, förrän nästa butiksanställd undrar om jag behöver hjälp.

Jag har absolut inga problem med att mötas av ett leende och ”Välkommen!”, men resten klarar jag mig utan.

Jag tycker att debatten om cityhandeln har varit alldeles för onyanserad, och den har mestadels handlat om parkeringsavgifter/parkeringsplatser.

Det finns mycket som kan bli bättre, och kundbemötandet är en av de saker som jag upplever kan bli bättre.

En som hoppas på förändring