Vi sparar data i cookies, genom att
använda våra tjänster godkänner du det.

 Bild: Tomas Oneborg/SvD/TT
Bild: Tomas Oneborg/SvD/TT

De utan digitala verktyg kan inte byta fonderna som går dåligt

Jag hade bestämt mig för att byta en av mina PPM-fonder och går in på hemsidan.

Det här är en insändare. Det är skribenten som står för åsikterna som förs fram i insändaren. Här kan du läsa fler insändare.

Det krävs e-legitimation eller mobilt bank-id för att göra fondbyte. Har alla medborgare detta?

Jag ringer i stället och får sju gånger reda på att det är många som ringer, försök vid ett senare tillfälle. Alltså placeras jag inte i telefonkö!

Jag ser att det finns ett kontor i Halmstad och tar mig dit för att hämta en blankett för fondbyte. Efter att ha köat i 44 minuter, låg bemanning säger skylten, släpps jag in.

Varningslamporna tänds! Sköter personalen ärenden för Försäkringskassan, Skatteverket och PPM? Ja!

Jag tas emot av en trevlig man, han tar fram PPM: s hemsida precis som jag gjort och går förstås bet han också. Han ringer några samtal. Inget svar förstås!

Han får mitt namn och telefonnummer.

Slutsats: De som inte har de digitala verktygen kan inte byta fonderna som går dåligt.

Varför?

Jo, våra politiker och PPM skiter fullständigt i de svaga medborgarna!

Rolf E