Rätt i ARN  hjälpte ej

En konsument i Laholm fick rätt i Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i en tvist om badrumsmöbler. Men leverantören struntade i ARN:s beslut.

ANNONS
|

Kvinnan köpte badrumsinredning på nätet från företaget Swedmark i Tyresö, men blev inte nöjd med varorna som levererades.

Badrumsmöblerna var trasiga och av undermålig kvalitet, ansåg kvinnan och vände sig till ARN.

Hon krävde 14 447 kronor i kompensation och skadestånd. Kvinnan beskrev hur kontakten med företaget fungerat dåligt och att processen pågått i ett och ett halvt år:

”Först blev vi ifrågasatta, sedan slutligen totalt ignorerade.”

Trots påminnelse svarade Swedmart aldrig till reklamationsnämnden. ARN höll därför med laholmaren, vars krav enligt nämnden inte var ”uppenbart ogrundat”.

I ett beslut från juni rekommenderades företaget att betala den begärda summan till kvinnan.

ANNONS

Trots beslutet har företaget inte svarat eller kompenserat kunden, skriver kvinnan i nya mejl till ARN.

ANNONS