Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Om Cookies
Prova

Ligg på Plus från start - hela innehållet för 1 kr Fri tillgång till all lokaljournalistik.

Blöt post och fastfrusna luckor skapar problem

Det här är en insändare. Det är skribenten som står för åsikterna som förs fram i insändaren. 

Jag med flera hyresgäster hos HFAB vill ställa ett par frågor till någon av HFAB:s chefer.

Vi hyresgäster boende på Fruängsvägen och Gubbängsvägen fick för några år sedan nya låsbara brevlådor. Tanken med det hela var helt rätt och riktigt – men ingen visste då nackdelarna. Vad det är för fel på brevlådorna är svårt att konstatera, vi har länge klagat hos husvärdarna om detta.

Passar man inte postbilen har man garanterat blöt post. Jämt får man lägga tidningar och dylikt några timmar på elementen innan man försöker sig på att läsa dem.

Vintertid då temperaturen går ned som exempelvis 3-6 grader kallt, ja då kan man inte vrida om nyckeln, så även att få ut posten då luckorna oftast är fastfrusna.

Jag har fått köpt mig en förlängningssladd för utomhus, och använt hårtorken några gånger. F d husvärd Olof var snäll ett antal gånger och försökte med insprutning av olja, ibland hjälpte det för stunden, men då var luckan fastfrusen.

En hyresgäst berättade för mig att hon vintertid ibland fick värma en så kallad vetekudde i mikron och stå och trycka mot lås och lucka för att få ut morgontidningen.

Min fråga är: vad finns att göra?

Nästa fråga gäller de förfärligt fula plattorna på våra uteplatser. Finns det några möjligheter att få dem rengjorda?

Varför har vi inga tvättmaskiner med förtvätt på 60 grader numera?

Tacksam för svar.

Ulla-Birgitta

 

 

Svar direkt
Vi beklagar verkligen problemet med brevlådorna! Vi är medvetna om det och har reklamerat dem hos leverantören. Vi kommer att lösa det här problemet.

Vi hade planerat att tvätta plattorna vid uteplatserna under 2017. Men då det var vattenbrist och bevattningsförbud i Halmstad fick vi tyvärr avstå från att göra detta under föregående år. Det ligger nu i planen för 2018.

När det gäller frågan om tvättmaskinerna så är det bästa om hyresgästen kan kontakta mig direkt.

Pär Olsson

Affärsområdeschef Distrikt Väst

MEST LÄST